Nog eentje uit het drafts-mapje. Nog altijd actueel én ik heb er nog nergens anders iets over gelezen. Wat ik eerlijk gezegd een beetje vreemd vind.
Werk uw publiek niet op de zenuwen. Was dat niet één van de basisregels van online marketing? Zo hebben HP (u weet wel, die Amerikaanse computerproducent die anorexia promoot en tegenwoordig nog wel meer bad press krijgt wegens een afluisterschandaal) en De Standaard Online (DSO) het niet begrepen.
Want sinds een week of twee wordt mijn muispijltje op DSO achtervolgd door de hand van Zwarte Piet die mij wil doen geloven dat "The PC Is Personal Again". Dit gebeurt (gelukkig maar) alleen op de pagina's waarop ook een reclamebanner van HP te zien is. Ze denken toch niet echt dat ik daar ga op klikken?
DSO is nog altijd mijn favoriete nieuwssite maar ze beginnen de laatste tijd wel een beetje op mijn systeem te werken. Niet alleen met deze Zwarte Piet, ook met slecht gemaakte Flash-banners voor de Parelvissers-spaaractie die mijn G5 in overdrive deden gaan en die irritante popup (niet van het soort dat door Safari wordt onderschept) van Insites die we dagelijks moeten wegklikken. Neehee, voor de duzendste keer, we willen niet deelnemen aan dat lezersonderzoek!
En kom nu niet af met het "niks is gratis"-verhaal. Want die banners verschijnen ook op de pagina's in de abonneesectie. En voor zo'n abonnement moet, voor alle duidelijkheid, wel degelijk betaald worden.
Tags: HP, banner, De Standaard Online, DSO, marketing, Insites
1 opmerking:
It seems you haven't heard of AdBlock yet (Firefox extension). I'm viewing DSO without any ads and I also succeeded in removing the anoying InSites lay-over. Just block:
Assets/javascript/bim_tag.js
http://www.flickr.com/photos/bartclaeys/155865121/
http://www.flickr.com/photos/bartclaeys/162933275/
Een reactie posten