03 oktober 2006

Mijlpaal

Verjaardagswensen, ze komen soms uit heel onverwachte hoek. "Je leven begint op je 35ste", zo opent de brief van Filip Van Laecke (35, wat had je gedacht), lijsttrekker van CD&V-N-VA in Gent, die ik vanavond in een persoonlijk (én handgeschreven!) geadresseerde envelop op de mat vond. Tussen een stapel verjaardagskaartjes had ik willen schrijven, maar helaas. Ongetwijfeld kregen alle Gentse 35-jarigen deze brief vandaag toegestuurd. Maar het toeval wil dat ik hem, uitgerekend op mijn verjaardag, ontvang. Merci, Filip. Maar op mijn stem moet je niet rekenen, maar dat wist je al.

De levensverwachting voor mannen in België bedraagt momenteel -bij de geboorte- 76,5 jaar. Wij zitten dus halverwege. Ik snap dan ook dat u mij vandaag niet extra met de neus op de harde feiten wou drukken. Waarvoor dank.

Tags: , , ,

Geen opmerkingen: