31 mei 2006

Witloof

"En kan je daar wel deftig
eten?", werd me de voorbije dagen enkele keren gevraagd. Ik ben nochtans niet vermagerd. Hoe het culinair gesteld is dieper in Nederland weet ik niet, maar wij hebben in Maastricht verdomd lekker gegeten. Jawel, aanraders, part III (*).

De Belgische keuken is bijzonder hot in Maastricht. Witloof is waarschijnlijk het enige (en beste?) écht Belgische restaurant. Erg populair ook, want wij konden er op een normaal uur geen tafel meer bemachtigen. Dat lukte wel in La Bonbonniere, zelfs zonder reservatie en de stoverij smaakte overheerlijk. Voor Les Marolles (geen website - Rechtstraat 88A - 043-3250447) moesten we wel op voorhand reserveren. Lam smaakt natuurlijk altijd maar wat ik voorgeschoteld kreeg was erg lekker klaargemaakt. Ook genoten van de verwenkoffie. En dan de vreemde eend in deze bijt, Tabkeaw (geen website - Rechtstraat 102 - 043 325 97 12). "Chosen as the best Asian restaurant of the province of Limburg!", lezen we op hun kaartje en dat zou wel eens kunnen kloppen. Deze Thai krijgt van mij ook extra punten voor de zeer vriendelijke en joviale bediening.

En ik vertelde het eerder al, het viel ons op hoe rumoerig het overal was. Eerst dachten we nog dat het aan de slechte akoestiek lag, maar blijkbaar zijn Nederlanders (of Limburgers?) op restaurant gewoon erg luid. De snelheid waarmee de flessen wijn soldaat werden gemaakt, zou daar wel eens voor iets kunnen tussen zitten. Niet dat het ons stoorde, hoor.

(*) Voor wie het op de zenuwen begint te werken, nog even geduld. We proberen deze reeks nog voor het weekend af te ronden. En we houden het beste voor het laatst, natuurlijk.

Technorati Tags: , , , , , , ,

Geen opmerkingen: