11 mei 2006

Dief?

Schreef Miss Bruneau enkele dagen geleden (met mijn excuses dat mijn reactie zo lang uitbleef):

"Zelf download ik (illegaal) zo hard als een huskie aan een slede trekt maar in hoofdzaak met de bedoeling om de goede muziek dan effectief te kopen op fysische muziekdragers."

Ja, dat kennen we. En die MP3-speler die je uit de Fnac "geleend" hebt om uit te proberen breng je ook nog terug zeker? Bij wijze van voorbeeld natuurlijk, vooraleer iemand zich zorgen begint te maken. En natuurlijk ben ik zelf niet heiliger dan kardinaal Ratzinger.

"Een file op uw computer staan hebben is niet hetzelfde als de originele cd of plaat effectief kopen. Het gaat hem om het gevoel een origineel stuk te kopen, met alles erop en eraan, zoals de hoesjes inderdaad."

Neen, mevrouw (of is het juffrouw?) Bruneau, dat is zeker niet hetzelfde. Maar het went wel. En dat hoesje, dat krijg je ook op iTunes. En tegenwoordig vaak ook nog het boekje in pdf en enkele videoclips er gratis bovenop.

"Trouwens; de platen (lp's zoals we zeggen) die je zo lekker kan bepotelen (ik word er ook week van) kan je trouwens nog steeds kopen, hoogstwaarschijnlijk ook van de muziek die jij graag hoort."

Misschien wel, maar niet waar ik shop. En dan nog, ik luister het liefst naar muziek, ik hoef het dus niet zo nodig in mijn handen te hebben gehad. Ik heb trouwens al een eeuwigheid geen platenspeler meer. En ik kan die vinyl-dingens ook niet afspelen in de auto, laat staan ze beluisteren op de fiets. Waarmee ik terugkeer naar mijn uitgangspunt, uiteindelijk moet die muziek op mijn iPods belanden. En dan liefst via zou weinig mogelijk omwegen en met nog minder "werk". Tja, op mijn leeftijd is "instant gratification" helemaal "da bomb"!

Maar ieder zijn ding natuurlijk. Persoonlijk heb ik het wel voor de blonde modellen van Dove. Maar hou dat stil, ok?

Technorati Tags: , , , ,

Geen opmerkingen: