21 mei 2006

Tongen

Een vleemde elvaling. Ik ben zaterdag opgestaan met een gezwollen tong. Toen ik om 5 uur even wakker werd dacht ik nog dat er een paar aften aan het opkomen waren. Maar toen ik dan rond een uur of acht opstond merkte ik meteen dat er iets fout was. Ik kon met moeite spreken. Toen ik voor de spiegel m'n tong uitstak schrok ik toch wel even. Mannekes, wat een kanjer. Gestoofd en opgediend met champignons en een madeirasaus, that would have been quiet a meal. Wie van de gelegenheid gebruik wou maken om mij een tong te draaien, moet ik (helaas) teleurstellen. Na een paar uur en evenveel spoelbeurten met Hextril later, zag mijn tong er weer min of meer normaal uit.

Blijft de vraag hoe ik dit opliep. Een allergische reactie, volgens alle huis- tuin- en keuken-dokters. Ik had vrijdagavond nochtans weinig speciaals gegeten en gedronken. Weinig gegeten en gedronken, tout court, want ik zat vroeg in bed.

Jaja. Ik hoor u al van (heel) ver komen.

Technorati Tags: , , ,

Geen opmerkingen: