17 september 2006

Verlengd weekend

Misschien niet voor u, neen. Maar zoals gezegd heb ik nog zes vakantiedagen op te maken. En aangezien Kerstmis met een rotvaart dichterbij komt kan ik daar maar beter snel aan beginnen.

En ik zal die extra dag goed kunnen gebruiken. Want het weekend wordt nog korter dan anders. Donderdagnacht hoestte W zich om half vier wakker en de gebruikelijke trucjes om hem weer te doen inslapen bleken niet te werken. Lang hebben we het gisterenavond dan ook niet uitgehouden. Zelfs ik niet.

Het is druk in Gent dit weekend, maar we laten het toch aan ons voorbij gaan. Want OdeGand en Flikkendag zijn niet meteen geschikt voor een peuter van 15 maanden. Maar van het prachtige weer hebben we, tussen de gebruikelijke weekendklussen door, wel geprofiteerd. Morgen meer van dat hopelijk, want dan stappen we mee in de stoet van de Trezekeskermis (en W op de praalwagen van het Kriebelhuis). En 's middags serveren we mosselen voor de grootouders. En voor je het weet is het weekend weer voorbij. Neen, die extra dag komt niet ongelegen.

A moet gewoon werken maandag en ik zal ook niet kunnen uitslapen. Want we willen graag nog eens iets schrappen op ons lijstje. Als het weer het toelaat natuurlijk. Want regen en dakwerken, dat gaat niet samen. En als die verkoudheid niet verder doorbreekt (een halve week airco en het is weer van dat), want ik zat daarnet behoorlijk te snotteren voor de tv. Maar misschien kwam dat gewoon door de film. Had ik al gezegd dat het bijna Kerstdag is?

Technorati Tags: , , ,

Geen opmerkingen: