25 september 2006

Thomas Newman

Ik heb een zwak voor filmmuziek. Er staan dan ook heel wat soundtracks op mijn iPod. En één van mijn favoriete componisten is nog altijd Thomas Newman. Toen ik voor het eerst "Scent of a Woman" zag, was ik meteen wég van zijn muziek. Een geweldige film trouwens, dankzij de muziek en een Al Pacino in bloedvorm. Voor wie hem heeft gemist, de DVD ligt tegenwoordig voor een euro of zeven in de winkel. Ook wie "Finding Nemo" en recenter "Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events" en "Jarhead" heeft gezien, kon genieten van het werk van Newman.

Maar ook op de lichtbak passeert Thomas Newman regelmatig. Zo is het prachtige themanummer van "Six Feet Under" (nu terug op Kanaal Twee) van zijn hand. En ook de makers van de Vlaamse reality-shows hebben en masse Newman en dan vooral "Scent of a Woman", ontdekt. Want al zappend hoorde ik recent "Scent"-flarden tijdens "The Block" (de enige reality-tv die momenteel het bekijken waard is, als je het mij vraagt) en (jawel) "De Hondenfluisteraar".

Zeg dus niet dat ik u niet gewaarschuwd heb. Want wie bij ons "Hé, da's de muziek van de hondenfluisteraar!" uitroept als ik de iPod aanzet, vliegt meteen buiten. En u passeert niet langs start en ook die aperitief moet u laten staan.

Tags: , , , , ,

1 opmerking:

Barton zei

Filmmuziek is great! Ik hou vooral van Hans Zimmer.

Maar ja, dat zijn we kwijt, ipod gecrashed.