24 september 2006

Water en brood

Na twee restaurantbezoeken (met drinks voor én na) en een feestmaal ten huize dimboo, mag het volgende week voor mij allemaal wel wat minder zijn.

"When is the last time you did something for the first time?", las ik op de menukaart van de Mosquito Coast (waar het gisternacht aangenaam toeven was op het dakterras). Da's ook toevallig. Gisterenavond gingen we in de Muide de couleur locale opsnuiven en daar hoort natuurlijk ook de plaatselijke horeca bij. Helaas stonden we bij Restaurant Anarka, onze eerste keuze, voor een gesloten deur (jaarlijks verlof). We waren dan eigenlijk al op weg naar de Sleepstraat toen we toch nog eens binnen keken in Captain Oliver.

We zijn er uiteindelijk ook binnengestapt en hebben er erg lekker gegeten. Ja, soms moet je eens durven. Mijn op houtskool gegrilde steak smaakte overheerlijk. Maar ook de paling, de Lotte met preisaus en de steak stroganoff vielen erg in de smaak. Voeg daarbij nog de vriendelijke service, een ruime portie frietjes en een lekker flesje rode huiswijn en we waren op slag het antieke interieur, dat in de Vogezen wél had gepast, vergeten. En, dat moet ik ook nog vermelden, ik dronk in de Captain de beste Campari orange van het weekend. Met vers geperst sinaasappelsap.

Maar morgen neem ik met veel plezier genoegen met worst en appelmoes. En voor volgend weekend staat er nog niks op de agenda zie ik. En ook dat is eens een prettig vooruitzicht.

Tags: ,

Geen opmerkingen: