30 december 2006

Zolder

Ik had gisterenavond al de boodschappen gedaan voor de festiviteiten morgen. Het is zalig winkelen in de Colruyt om half negen op een vrijdagavond, weet ik sinds vorige week. Een heerlijk dagje niksen, denk je dan. Dat was natuurlijk buiten A gerekend die deze middag, terwijl W genoot van zijn dutje, besloot om de zolder op te ruimen. Beginnen met opruimen wel te verstaan, want onze zolder is een slagveld. De ene helft staat vol met resten bouwmateriaal, de andere met dozen die onze ouders ons cadeau deden toen we drie vier jaar geleden naar hier verhuisden. En zeggen dat hun zolder (toch die van mijn ouders) drie keer zo groot is, proper afgewerkt en nu zo goed als leeg is.

Opruimen dus. Ook ik ontsnapte er niet aan. Want A liet in niet mis te verstane bewoordingen weten dat ook mijn assistentie verreist was. De helft van die dozen is natuurlijk van mij.

Twee uur opruimen leverde een tiental dozen voor de papiercontainer op, één overvolle doos voor de kringloopwinkel (al betwijfel ik wel of ze kopers zullen vinden voor Norton Utilities 3.0 for Mac of mijn oude Supra 14.4 bps modem), één doos herinneringen, een paar dozen met boeken waar ik al jaren niet meer in gelezen heb maar toch niet wil wegdoen en nog altijd te veel dozen waar "te sorteren" op staat. We hebben dus nog wel even werk. En ik vergeet natuurlijk ook nog die stapel dozen waarmee je een middelgrote videotheek kan vullen. Ja, ik heb een paar jaar een abonnement op Canal+ gehad en ik kocht destijds videocassettes in 't groot aan in de Makro.

Ook nog een doos gevuld voor de volgende rommelmarkt. Geen schatten, maar wel een hoop cd's en pop- en rockmemorabilia (foto's en dia's) uit een vorig leven die waarschijnlijk wel een paar euro's kunnen opleveren. En ja, ik ken eBay. Waar dacht je dat die doos met Apple-posters vandaan kwam? (Ja, lach maar. Die Think Different-posters worden vandaag op eBay anders wel voor grof geld verhandeld, zelfs de reproducties.) Misschien moet ik eBay ook maar eens van een andere kant leren kennen.

Tags: , , ,

Geen opmerkingen: