"Saldo ontoereikend", dat komen we maar al te vaak tegen. Geen probleem, dan betalen we wel met de andere kaart. "Onbekende kaart", dat was nieuw. Woensdag in de Fnac dacht ik nog dat het een tijdelijk technisch probleempje was. Helaas, bleek deze middag bij onze broodjesleverancier. En de truc met de andere kaart werkte ook al niet. Cash heb ik zelden op zak, maar gelukkig deed de VISA-kaart het, na een aantal pogingen (nu moest ik opeens geen pincode meer ingeven maar terug een ticketje ondertekenen), wel nog.
"KBC?", vroeg de vriendelijke man die achter mij geduldig zijn beurt aan de kassa afwachtte. "Het stond vandaag in de krant. Ze hebben per ongeluk een paar duizend kaarten geblokkeerd begin deze week." Ik win nooit iets, maar nu was ik dus wel bij de gelukkigen. Woensdag liggen mijn nieuwe kaarten klaar in mijn bankkantoor. Gelukkig heeft ons kantoor een "laatavondopening" op donderdag (vóór 16u30 geraken we op een normale dag natuurlijk niet in de bank), zodat ik volgend weekend mijn zuurverdiende centen weer kan uitgeven. Morgen met de kaart van A toch maar wat cash gaan tanken.
In een persbericht van KBC lezen we:
KBC raadt aan dat wie problemen met zijn kaart vaststelt, best onmiddellijk contact opneemt met zijn KBC-bankkantoor.
Dat hebben we gedaan. En maar goed ook. Want het volgende geldt duidelijk niet voor alle gedupeerde klanten:
Om het ongemak voor de cliënt te beperken hebben wij ook onmiddellijk een nieuwe betaalkaart aangevraagd. Deze zal zaterdag of begin volgende week voor de cliënten in hun bankkantoor ter beschikking liggen.
Met de excuses van KBC kopen we natuurlijk niks. Waarom betalen ze mij de kosten voor mijn rekening niet terug?
Tags: KBC, bank, Bancontact, foutje
2 opmerkingen:
Banken en goeie service gaan niet samen, helaas. Waarom er kosten moeten betaald worden op een rekening blijft me nog altijd bijster.
Je geeft AL je geld af, zij kunnen dat naar goesting beleggen en daar moet jij dan nog eens voor betalen ook?
En maar goochelen met percentagecijfertjes als een bende kwakzalvers... Wie nog aan de klein letterkes uit kan... ikke niet.
Bij Argenta betaal je niks voor je rekeningen, niks voor VISA-kaarten en niks voor internetbankieren. And so it should be... Mijn argenta kantoor muft wel een beetje (ja, het is een understatement) maar dat heb ik er wel voor over.
Een reactie posten