08 januari 2007

Macworld

Morgen geeft Steve Jobs in San Francisco met zijn keynote het startschot voor een nieuwe Macworld Expo. Het zou wel eens een verrassende keynote kunnen worden. Of ook niet. Er wordt al een jaar druk gespeculeerd over de fameuze iPod GSM. En het zal zeker ook over de iTV en Leopard (de nieuwe versie van het Mac OS X-besturingssysteem) gaan, die eerder al officieel werden aangekondigd.

In 1998 was ik er zelf live bij. Op de vijfde rij, dankzij mijn persbadge. Een historische keynote, want de eerste in S.F. sinds Steve Jobs terug aan het roer stond bij Apple. Toen nog als CEO ad interim, maar niemand die er aan twijfelde dat hij die "ad interim" snel zou laten vallen. Historisch, maar achteraf bekeken wel één van de minst interessantste "Stevenotes". We moesten het doen met de Think Different-campagne (de posters liggen nog altijd op zolder), MacOS 8.1 en de Power Macintosh G3. Een saaie beige bak. Want Johantan Ive werkte toen in het grootste geheim aan de iMac. En als "One more thing"-uitsmijter (de eerste ooit?) kregen we in avant-première (Apple zou pas een week later officieel de kwartaalresultaten bekend maken) het nieuws dat Apple terug (een erg bescheiden) winst had geboekt.

Na enkele dagen Macworld ging het met een huurauto richting de Nationale parken (Yosemite, Sequoia & Kings Canyon en Death Valley) en dan naar Las Vegas, baby.

Een fantastische trip. Spannend, zo helemaal op mijn eentje. Elke keer ik "Everlong" van de Foo Fighters hoor, denk ik er met veel heimwee aan terug. Dat nummer werd toen grijs gedraaid op de Amerikaanse radiozenders. Ik was toen pas enkele weken samen met A en de telefoonrekening (die Belgacom calling card was waarschijnlijk niet de goedkoopste manier om naar België te bellen) die thuis op mij lag te wachten, loog er dan ook niet om.

Tags: , , , , ,

Geen opmerkingen: