19 juni 2006

Slaap

Neen, ik slaap niet zo veel. De laatste tijd veel te weinig, absoluut. Zeker op weekdagen. Ik denk dat het nog steeds niet echt tot me doorgedrongen is dat slaap inhalen in het weekend er niet echt meer meer bij is. Natuurlijk zou ik ook als iedere normale Vlaming tussen tien en elf in mijn bed kunnen kruipen. Probleem is dat ik een avondmens ben. En zeker na een kort dutje, bij voorkeur voor de televisie (slaapverwekkender met de jaren) rond een uur of acht, kan ik meestal nog úren verder. Daarenboven heb ik sinds ik werk, sterk het gevoel dat ik altijd het maximum moet halen uit mijn "vrije tijd". Ook al zegt mijn lichaam mij dat ik beter mijn bed zou opzoeken. En we zijn geen twintig meer natuurlijk.

Nochtans, ik slaap graag. En aangezien ik veel en vaak spectaculair droom, valt er ook dan nog heel wat beleven. En, zo ondervond ik zaterdag nog, het is helemaal geen onaangenaam gevoel om, de uitputting nabij, toe te geven aan de drang om je hoofd neer te leggen en te slapen. Ja, het was zaterdag. En neen, het was nog lang geen middernacht. Maar deugd dat dat deed!

Technorati Tags: , ,

Geen opmerkingen: