28 juni 2006

Busy days

Morgenavond, na wat ongetwijfeld the mother of all busy days gaat worden, trekken we voor de 11de opeenvolgende keer naar Werchter. Wij gaan daar dingen doen voor deze fijne website. Word jij daar niet zo'n beetje te oud voor dimboo? Misschien wel. Vraag me dat maandag misschien nog eens.

Ik moet toegeven dat ik gisteren bij het overlopen van de affiche een paar keer "who the ... ?" mompelde. Neen, ik weet niet wie Death Cab For Cutie zijn. En van Matisyahu heb ik ook nog nooit gehoord. Geen Underworld of Chemical Brothers dit jaar. Jammer. Niet dat we ooit écht voor de muziek gingen natuurlijk. Neen, ook niet voor de sex (toch niet serieus). En, als je die paar glazen te veel niet meerekent, nog minder voor de drugs. Voor wat dan wel? Voor het jongens-onder-elkaar-gevoel (ik vergeet nu even gemakshalve de twee meisjes). Het is moeilijk te omschrijven zonder een straf verhaal op te dissen. En ja, zo zijn er wel een pak na elf jaar. Maar die straffe verhalen zijn zoals inside jokes. Alleen maar straf als je er bij was.

Hoe zou ik dat gevoel dan omschrijven? Stel, verzamel al je tofste collega's. Van nu en vroeger. Laat ze samen allemaal aan iets leuks werken. Zonder onnozele regeltjes en een baas die op je vingers zit te kijken. En zonder dat het echt moet. En niet te vergeten, zonder die bende ook vier dagen af van de rest van de wereld. En laat ze die 96 uren onafgebroken samen doorbrengen. Ja, zoiets. Dat werkt natuurlijk maar een paar keer (op Pukkelpop is het vaak nog leuker) per jaar. Helaas.

Technorati Tags: , , ,

Geen opmerkingen: