09 maart 2007

Kriebelfeest

Het Kriebelhuis, de crèche van W, vierde feest vandaag. Van drie tot zeven. A was er al om half vijf en het plan was dat ik er ten laatste om zes uur zou zijn om toch nog een uurtje mee te pikken. Maar jammer genoeg was het al over half zeven toen we er geraakten (neen, niet mijn fout). Het werd een blitzbezoek. Hallo! Salut! Ik kreeg een half bakje friet in mijn handen geduwd en dan moesten we meteen naar boven voor de familiefoto. De laatste van de dag. En toen moest ik W naar rustiger oorden evacueren. A had zich opgegeven voor de opkuis en bleef nog even na. Mijn inbreng bleef dus beperkt tot de slideshow met de foto's van alle kriebelkindjes. Volgende keer beter.

Net vanavond lag er een brief van de Dienst Kinderopvang van de Stad Gent op de mat. Met goed nieuws. Ook onze nummer twee is welkom in het Kriebelhuis, vanaf 1 september. Alleen nog maar een familienaam maar toch al ingeschreven in de crèche, beetje raar als je het zo zwart op wit op papier ziet staan. Soit, een zorg minder. Niet dat we er ons echt ongerust over maakten, want broertjes en zusjes krijgen natuurlijk voorrang. Maar sinds vorige zomer is er in Gent een nieuw inschrijvingssysteem voor kinderopvang, met één Centraal Meldpunt Kinderopvang. En we hadden al gehoord van kindjes waarvoor geen plaats was in de crèche van broer of zus (nu ja, één kindje en het werd intussen rechtgezet).

Nog verder weg, maar we moeten er wel meteen werk van maken: een school voor W. De shortlist is gemaakt, die gaan we nu eens aflopen (opendeurdagen en zo), dan de knoop doorhakken en hopen dat er nog plaats is. Zoals gezegd, 't is nog ver weg want W zijn eerste schooldag is pas op 7 januari 2008. En da's maar goed ook.

Tags: , , , ,

Geen opmerkingen: