27 maart 2007

De jeugd van tegenwoordig

Ja, er staat ons nog wat te wachten. Verontrustend nieuws vandaag over de jeugd van tegenwoordig: Jongeren chatten dagelijks anderhalf uur. Uit de reportage van Koppen: "Ik ben Isabel, ik ben 16 jaar, ik chat ongeveer vier uur per dag en ik doe dat met ongeveer 325 mensen". Een meerderheid van die 325 chatters kent Isabel natuurlijk van haar nog pluimen. Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat ze regelmatig oneerbare voorstellen krijgt.

In onze tijd kregen we op onze kop als we langer dan een half uur aan de telefoon hingen (niet dat dat zo vaak gebeurde). En ik dacht dat de jeugd van tegenwoordig ook uren voor de buis zat, al dan niet met een gamepad in de hand? Wanneer doen ze dat dan? Ik mag hopen dat chatten binnen een jaar of tien helemaal uit is. En indien niet dan zijn er nog altijd de "Parental Controls" op onze (nu toch nog) iMac, natuurlijk.

Tags: , ,

Geen opmerkingen: