04 augustus 2006

Electriciteit

"Heb je elektriciteit?", vroeg de Londenaar vanuit zijn ligstoel, wijzend op Camp dimboo. Die vraag wordt ons elk jaar wel een paar keer gesteld, door caravan en mobilhome-eigenaars. Neen, natuurlijk niet. Ik zou niet weten waarvoor we dat nodig hebben. In de tent hebben we 's nachts genoeg aan een zaklamp. En buiten kunnen we uren zitten lezen bij ons gaslampje. Dat de campings anno 2006 over handige gemeenschappelijke faciliteiten zoals een koelkast beschikken, helpt natuurlijk.

Kamperen betekent voor ons buiten leven. Daarom heb ik die slakken (zo noemen wij kampeerders die met een eigen huisje op reis gaan) altijd een beetje zeurders (voor de niet-Gentenaars, zeuren in de betekenis van vals spelen) gevonden. Het doet altijd erg veel deugd om eens te unpluggen. En met een satellietschotel op het dak van je camper, lijkt met dat niet hetzelfde. En de kroost van onze Britse buren zat dan ook uren binnen naar een LCD-scherm te turen. Just like home, jaja.

En elk jaar zijn er meer, want de hele camping leek vol te staan met Dethleffs en Hobby's. Maar ik moet toegeven dat het mij -voor het eerst- ook wel wat leek. Voornamelijk om praktische redenen, nu we voor het eerst met een baby kampeerden. Maar ook omdat we bijna elke namiddag een flink onweer met bakken regen over ons heen kregen. En dat we de Aldi-familietent, wel euh, in de Aldi hadden gekocht (en daar hou ik het bij). Maar vooral omdat het uren duurde voor we Camp dimboo weer afgebroken en in de auto geladen kregen. Terwijl de slakken al na een kwartiertje aan de receptie stonden af te rekenen. Enkele jaren geleden zat ik nog in mijn vuistje te lachen toen ik die Hollanders verwoede pogingen zag ondernemen om hun Kip op hun trekhaak te krijgen. Nu keek ik mijn ogen uit toen ze hun caravan met afstandsbediening foutloos en in geen tijd naar hun auto zag manoeuvreren. Al was het een Boeing 737 die naar de startbaan taxiede. En dat terwijl ik op mijn knieën het modderige grondzeil met een keukenhanddoek zat droog te wrijven. Vorsprung durch Technik, jawel.

Technorati Tags: , , , ,

Geen opmerkingen: