16 augustus 2006

Ikea

Neen, het begon niet goed. Na een half uur kwam A met twee planken en een vijs uit de garage gestormd. "Dat gat is gewoon fout geboord. Kijk, dat past niet. Verdomme, ik ga er mee moeten teruggaan", riep ze uit, met tranen in de ogen (ok, ik overdrijf).

Op het eerste zicht leek er inderdaad iets mis. Maar uit eerdere ervaringen met Ikea-spullen heb ik geleerd dat wat een productiefout lijkt, gewoon een kwestie is van slechte of verkeerd geïnterpreteerde montage-instructies. De volgende ochtend bleek nog maar eens dat je Ikea-gerief beter niet na zonsondergang in elkaar probeert te zetten. En in dit geval moest je de schets wel heel aandachtig bestuderen om het meteen juist te hebben.

Een Ikea-fan zal ik wel niet worden. Al ben ik wel erg opgetogen over onze nieuwe keukenstoelen (wit). En niet alleen omdat ze nog geen 14 euro 't stuk kosten.

Technorati Tags:

Geen opmerkingen: