07 augustus 2006

Internet voor iedereen

Ook mama heeft de brief gekregen over internet voor iedereen. Mama heeft al internet, maar dan wel van het soort dat je in gang moet lopen. Mijn stokoude PowerMac G3 en 33.6 modem doen het weliswaar nog altijd, maar ook niet meer dan dat. Enfin, mama ziet zo'n PC uit het internet voor iedereen-aanbod wel zitten. Of ik daar iets over weet en waar ze dat moet halen, kwam ze vanavond vragen (alle excuses om W te zien zijn goed natuurlijk).

Neen, veel weet ik er niet over. Ik ben een erg tevreden klant van het betere fruitmerk, dus ik ben niet zo erg thuis in het PC-wereldje. Niet dat er anno 2006 nog zo veel verschillen zijn op hardware-gebied. Maar vraag me niet of je beter voor een Fujitsu Siemens of een Packard Bell kiest. Veel wijzer word je op de website van internet voor iedereen ook niet. Meer zelfs, het is een triestig beestje. Je kan er de folder downloaden maar die hadden we natuurlijk al.

Ja, 850 euro voor een desktop PC met scherm, een breedbandinternetabonnement voor 1 jaar en een gratis internetopleiding, is niet veel geld. En de BTW kan je aftrekken van de belastingen. Maar of dat nu echt zo'n superdeal is? Het breedbandinternetabonnement (miljaar, wat een woord) is zowel bij Belgacom als bij Telenet de light-variant. En neem dat maar letterlijk. Want, zelfs bij light-gebruik, geraak je toch niet ver met een transfervolume van 400 MB (zonder zotte dingen te doen zit ik na een week al aan 1 GB). En ik denk niet dat mama iets kan aanvangen met die kaartlezer voor de elektronische identiteitskaart. Eigenlijk zou ze het best gediend zijn met een nieuwe Mac mini (er staat thuis nog een mooi 17-inch scherm te bestoffen) en een gewoon ADSL-abonnement. Bon, eind deze week ga we ons licht eens opsteken in de Fnac en in de Mediamarkt.

Technorati Tags:

Geen opmerkingen: