21 januari 2009

Uitkijken

Na het filmfestival ben ik nog maar twee keer terug in de cinema geraakt. Voor het teleurstellende Quantum of Solace en een paar weken geleden voor het sublieme Burn After Reading (begin vorig jaar genoten we ook al in de cinema van die andere film van de Coen-broers, No Country for Old Men).

Behalve naar het 36ste Filmfestival Gent (van 6 tot 17 oktober 2009 -het staat nu al genoteerd in mijn agenda) kijken we dit jaar uit naar volgende films:

The Curious Case of Benjamin Button (release 4 februari, trailer). Op het eerste zicht niet echt mijn genre maar van David Fincher, één van mijn fetisjregisseurs dus meer hoef ik over deze film niet te weten om er naar te gaan kijken. Zou normaal eind vorig jaar al uitkomen dus stond reeds op mijn lijstje voor 2008.

Milk (4 maart, trailer). San Francisco, begin jaren '70, regenboogvlaggen. Van Gus Van Sant en met Sean Penn. Hopelijk is Obama gaan kijken. Want het is met de holebirechten (zijn dat dan geen burgerrechten misschien?) in de VS nog altijd niet beter gesteld. Change? Helaas niet voor Proposition 8.

Star Trek (6 mei, trailer). Ben nooit een Star Trek-fan geweest maar de trailer ziet er geweldig uit. Plus: van J.J. Abrams (Lost, Cloverfield).

Terminator Salvation (3 juni, trailer). De vierde Terminator-film. Zonder Arnold maar dat zal mij eerlijk gezegd worst wezen. Geen idee wat mij zo aantrekt in deze franchise. Doet er mij trouwens aan denken dat ik nog een paar afleveringen van de tv-reeks moet bekijken.

2012 (22 juli, trailer). De zoveelste film over het einde van de wereld. Waarom niet. Je bent een catastrofiel of je bent het niet. Met John Cusack en van Roland Emmerich. Je weet wel, van The Day After Tomorrow. Ik vond dat best een aardige film, destijds.

Ongetwijfeld zullen er in de tweede helft van 2009 ook nog films uitkomen die de moeite zijn. Ik ben benieuwd en je leest er hier later nog wel over.

Geen opmerkingen: