05 januari 2009

Maandagochtendproduct

Ik heb een scheurkalender met "nieuwe woorden voor 2009" cadeau gekregen. Het woord van vandaag is 'maandagochtendproduct':

Product waarvan gezegd wordt dat het op een maandagochtend is gemaakt, d.w.z. aan het begin van de werkweek, als de arbeiders nog op gang moeten komen, waardoor het van minderde kwaliteit zou zijn.

Ik vrees dat onze verwarmingsketel er zo één is. Of toch de intussen beruchte driewegklep ervan. Want deze ochtend was het opnieuw prijs (alsof het nog geen pijn genoeg deed): toen ik na A in de douche stapte kwam er alleen nog Siberisch koud water uit.

In tegenstelling tot een paar maand geleden kreeg ik de ketel gelukkig terug aan de praat (neen, er is geen loodgieter aan mij verloren gegaan, even uit en weer aan schakelen bleek voldoende), maar het ziet er naar uit dat ons probleem nog altijd niet deftig is opgelost. Onze ketel kan het dus op elk moment begeven. Een paar dagen geen warm water zullen we wel overleven, maar als ook de verwarming het laat afweten zijn we flink gejost (ook al hebben we nog een back-up in de vorm van een inbouwcassette op gas, nog een geluk dat we dat destijds niet hebben gesupremeerd).

Donderdag komt de man van de hersteldienst (er kon woensdag al iemand komen maar ik stond erop dat het dezelfde was van vorige keer). En het kan mij niet schelen waar hij het vandaan moet halen, deze keer nemen we geen genoegen met een recuperatieonderdeel.

Tags: , ,

Geen opmerkingen: