30 november 2008

Platte band

Het moest er natuurlijk eens van komen. In al die jaren dat ik al met de auto rij, heb ik nog nooit een lekke band gehad. Maar vanavond was het zover. Na een gezellige familiereünie ging ik snel, snel A en de jongens thuis afzetten om daarna te helpen bij de opkuis. Iets te snel want bij het wegrijden raakte ik een van die vreselijke tien centimeter hoge betonpaaltjes. Met als gevolg een achterband die in geen tijd helemaal leegliep.

Een lekke band vervangen is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Als je de auto tenminste op de juiste plaats opkrikt. Wat in nog geen tien minuten kon geklaard worden, heeft nu een klein uur geduurd en zonder de extra krik van nonkel L was ik nu waarschijnlijk nog altijd niet thuis. De deuk in de carrosserie van onze Partner zal mij voor altijd herinneren aan hoe het niet moest.

En wat hebben wij vanavond geleerd?
1. Een goede zaklamp in de auto is geen overbodige luxe.
2. Bij twijfel raadpleeg altijd de handleiding.
3. Wat er ook gebeurt, blijf kalm.

Tags: , ,

2 opmerkingen:

Anoniem zei

We zijn toch op de wereld om mekaar, om mekaar te helpen niewaar....
Nonkel L

Anoniem zei

Ik zou in geen 100 jaar weten hoe ik een band moet vervangen. Ja inderdaad, emancipatie van de vrouw en al en dat we dat dan ook maar moeten kunnen enzo...