04 november 2008

MacBook

Ja, de nieuwe MacBook ziet er geweldig uit. Maar eigenlijk moet je hem gevoeld hebben, om hem echt te appreciëren. Bij de introductie een paar weken geleden blies Apple vooral over het productieprocedé (de zogenaamde "unibody" van de MacBook wordt vervaardigd uit één blok aluminium) hoog van de toren, en terecht. Eens je de nieuwe MacBook (of zijn duurdere Pro-broertje) in handen hebt gehad, voelt elke andere laptop aan als een plastiekerig speeltje.

Ik was eigenlijk nog niet aan een nieuwe Mac toe. Maar voor het eerst kan ik nu een laptop gebruiken. En zij die het kunnen weten, zeggen ons dat we in deze barre economische tijden vooral moeten blijven consumeren. Ik heb er dan ook niet lang moeten over nadenken en heb er meteen één besteld. En terwijl ik op al mijn andere Macs weken zo niet maanden heb moeten wachten had ik de nieuwe MacBook al na amper één week in huis.

Een kleine week later zijn we nog altijd in de wolken met onze aankoop. Wat een zalig machientje. Ik heb mijn best gedaan maar nog altijd geen enkel minpuntje gevonden. Op het internet is er intussen al een heel bos geplant over het ontbreken van de FireWire-poort en over het glanzende scherm dat zogezegd van mindere kwaliteit zou zijn. Ik heb geen videocamera, laat staan ééntje dat enkel met FireWire aan de computer kan worden gehangen. Mijn externe harde schijven hebben naast FireWire allemaal een USB2-aansluiting. Ik mis die poort dus niet. En over het scherm ook al geen klachten, maar ik ben blijkbaar de enige die het normaal vindt dat het scherm van een laptop die honderden euro's meer kost ook beter van kwaliteit is.

Verder is het zalig typen op dat toetsenbord en is het glazen Multi-Touch trackpad érg plezierig in gebruik. En dat wil wat zeggen want tot een week geleden had ik nooit langer dan een kwartier een trackpad gebruikt. Ben altijd al meer een -ahem- muispersoon geweest. En had ik al gezegd dat die nieuwe MacBook supersnel en muisstil is?

Mij hoor je dus niet meer klagen als A nog maar eens de hele avond de iMac monopoliseert. Stel je voor, ik kan nu surfen en tv kijken tegelijk. Hoezo, mannen kunnen niet multitasken?

Tags:

2 opmerkingen:

Anoniem zei

pas maar op, ik heb uit goede bron vernomen dat er al chocolade aan het toetsenbord plakt

Anoniem zei

Proficiat. Ik ga nog jaloers worden.
Pascal