21 november 2008

Londen (bis)

Ziezo, that went really well, alles bij elkaar genomen. Niet wild enthousiast over de opleiding, maar misschien had ik er gewoon teveel van verwacht. Maar als ik er de komende weken in slaag mijn huiswerk te doen, zullen we het toch een succes kunnen noemen.

De Eurostar is mijn meest favoriete vervoermiddel, by far. Op twee uur tijd -iets langer dan normaal, wegens de herstellingswerkzaamheden in de Eurotunnel na de brand een paar maand geleden- sta je in het hart van Londen. De terugreis duurt een kwartiertje langer, om dezelfde reden. Een minimum aan gedoe bij het inchecken, ruimte zat (zowel op de heen- als terugreis zat er niemand naast mij), telkens ultrastipt op tijd vertrokken, koffie halen, dvd'tje kijken op de MacBook, gewoonweg zalig. Gisteren mij toch nog laten overboeken naar een eerdere trein. Niet gratis natuurlijk, maar het was wel in een handomdraai geregeld. En in plaats van twee uur met mijn vingers te zitten draaien in St Pancras kon ik meteen opstappen.

Ik ben helaas minder enthousiast over Londen. Véél te druk naar mijn goesting. De opleiding liep van 9 tot 5 en dus pendelde ik samen met de Londenaars. Als het goed ging deed ik over mijn traject (van Paddington Station naar Marble Arch via de Circle & District en de Central Line) een goed kwartier, de twee andere dagen een dik half uur. Weliswaar inclusief korte wandelingetjes van het hotel naar Paddington Station en van Marble Arch naar Portman Square.

Geen slechte locatie want Portman Square ligt vlak aan Oxford Street, de drukste winkelstraat van Europa. Het shoppingwalhalla voor vrouwen, maar ik vond er niks aan. De ene Inno-achtige winkel naast de andere, what's the bloody point? Zelfs de Apple Store, iets verderop in de Regent Street, kon me niet echt bekoren. Het lijkt er wel één groot internetcafé. Iedereen, zowel toeristen gepakt en gezakt als locals, zat er zijn mail te checken of te surfen. En ook al had ik mijn Visa-kaart in aanslag, wat ik wou (de nieuwe iPod-oortjes) hadden ze niet. Disappointing. Anderzijds, de nieuwe MacBook waar iedereen zich zat aan te vergapen had ik natuurlijk al in mijn rugzak zitten.

Tags: , , ,

Geen opmerkingen: