13 oktober 2007

Geen krant vandaag

Of toch bijna. Om 15 uur was De Morgen overal uitverkocht, hoorden we op het nieuws. Ja, dat was te verwachten. Deze ochtend geen tijd gehad om mijn weekendkrant te gaan halen. Gelukkig werd mijn krantenboer in de late namiddag nog extra bevoorraad. Geen cd (en DM Magazine waarbij die verpakt zat) te bespeuren, natuurlijk.

"Had u de cd gewenst?" Ja, waarom niet. "Dan moet ik wel een stuk uit uw krant knippen, vrees ik. Een groot stuk." De helft van de voorpagina, zo bleek. Dan maar niet. "Steek het anders morgen nog binnen, dan krijg je de cd in de loop van de week". Het zal er niet van komen.

Er werden vandaag 180.000 exemplaren van De Morgen verkocht (inclusief de 30.000 abonnees die nog een paar weken op hun cd moeten wachten). Bijna het dubbele van de normale oplage van de weekendeditie en nog nooit eerder gebeurd aldus hoofdredacteur Klaus Van Isacker. Proficiat, maar als De Morgen echt 2 euro per cd moet betalen, vraag ik mij wel af wat deze actie hen zal opgebracht hebben. Een paar nieuwe abonnees die zich door de gratis iPod shuffle lieten verleiden. En extra advertenties. Onder meer een paginagrote van Humo. Nog een gratis-actie. "Ex drummer", boek én DVD nu dinsdag gratis bij de Humo.

De promotieafdeling heeft blijkbaar de macht van de redactie overgenomen.

Tags: , , , ,

Geen opmerkingen: