Wat mij aan Die Hard 4.0 nog het meest heeft gestoord had niks met de film te maken. De geluidsinstallatie in zaal 6 van de Gentse Kinepolis stond nog geen klein beetje te hard. Of het er iets mee te maken had weet ik niet, maar om de zoveel minuten viel het geluid tijdens de film een paar milliseconden weg. Lang genoeg om storend te zijn en na de vijfde keer begon het behoorlijk op mijn zenuwen te werken.
En dan vragen ze zich bij Kinepolis af waarom ze steeds minder bezoekers over de vloer krijgen (al zullen ze de voorbije maanden dankzij een reeks kaskrakers en de "normale" Belgische zomer niet hebben kunnen klagen). Ik wil gerust 7,35 euro neertellen voor een film maar dan wil ik er wel in optimale omstandigheden van kunnen genieten. De vreselijke reclamefilmpjes die we voor de film in de maag gesplitst krijgen zijn ook op normaal volume al irritant genoeg. Waarom het bioscoopbezoek terugloopt? Allemaal de schuld van piraterij! Het is een misdrijf, dat weten we intussen wel. Gisteren al op DVD, nu ook in de bioscoop.
Om nog even terug te komen op mijn lijstje: Ocean's Thirteen heb ik gemist en Zodiac heb ik in de Studio Skoop gezien. Het was dus een tijdje geleden dat ik nog eens in de Kinepolis was. Ze werken er nu met genummerde zitjes. Als je via internet reserveert kan je zelf je zitje uitkiezen, aan de betaalterminals krijg je de beste nog beschikbare zetel toegewezen. Handig, maar overbodig in een bijna lege zaal. Volgens mijn ticket moest ik, in een voor de rest lege rij, naast een koppel plaatsnemen. Ze zouden het waarschijnlijk niet zo leuk gevonden hebben.
En de film? Over the top, zoals de vorige drie. Een beetje té misschien. Niet de actie, maar wel al dat hightechgedoe.
Wiseman vond het nodig om de koele en kille blauwgrijze look van zijn Underworld-films te transplanteren naar de Die hard-reeks, en dat was nergens goed voor. (Steven De Foer in De Standaard)
Ja, inderdaad.
Tags: film, Die Hard 4.0, Kinepolis
Geen opmerkingen:
Een reactie posten