15 september 2007

Woensdag, filmdag

Mij gaan ze niet meer liggen hebben. Toen ik vorige week eindelijk nog eens in de cinema geraakte, bleek Ocean's Thirteen, één van de films op mijn zomerlijstje, al niet meer te spelen. Dat zal mij dus niet meer overkomen. Woensdag ging The Bourne Ultimatum, zonder twijfel de beste van alle zomersequels, in première. Woensdag, jawel. En dus zat ik stipt om 14u15 in zaal 2 van de Gentse Kinepolis. Godzijdank was de geluidsinstallatie deze keer wel perfect afgeregeld.

Ik was al eeuwen niet meer op klaarlichte dag naar de bioscoop geweest. In "mijn tijd" startte de namiddagvoorstelling nog om drie uur. Niet dat u mij hoort klagen, 14u15 is perfect. Kon ik na de film nog vlug even langs de Fnac passeren om dan nog stipt om 17u aan de crèche te staan.

Het nazomerzonnetje kon niet op tegen deze bijna twee uur durende adrenalinerush. Jason Bourne heeft met zijn collega-special agents James Bond en Jack Bauer alleen maar de initialen gemeen. Geloofwaardige en overtuigende actiehelden, je kan ze op een hand tellen. Maar mede dankzij Matt Damon is Jason Bourne er zeker één van. Het verhaal is verteld dus het blijft normaal bij deze trilogie. En omdat het altijd beter is om te stoppen op een hoogtepunt is dat maar goed ook.

Tags: , ,

Geen opmerkingen: