24 april 2007

Papa-verklaring

Mooi initiatief die papa-verklaring:

Het onderwijstijdschrift Klasse voor Ouders en de pedagoog Hans Van Crombrugge, professor gezinspedagogiek aan het Hoger Instituut voor Gezinswetenschappen, willen vaders meer bij de opvoeding van hun kinderen betrekken en lanceerden daartoe de zogenaamde papa-verklaring, onder de titel "Verklaar je vader". Een resem BV's zette al hun handtekening. (gelezen in De Standaard)

Alleen jammer dat deze verklaring laat uitschijnen dat papa zijn een opgave is. Want als het al een job is, dan wel de meest fantastische ter wereld. Ja, het is soms wel eens lastig en ja, het is allemaal niet meer zoals vroeger en ja, we geraken nog zelden in de cinema en ja en ja en ja. Maar neen, ik zou het voor geen geld ter wereld willen wissen.

"Wij vaders willen niets missen van de snelle ontwikkeling van onze kinderen. Wij kunnen voorlezen, puzzelen, neuzen snuiten en staartjes maken.", luidt één van de papa-verklaringen. Wie, op de uitvinders van de vreselijke term "quality time" na, zou dat nu wél willen missen?

Op 10 juni is het trouwens vaderdag. Mijn derde al. De kans is groot (als nummer twee niet te laat of te vroeg is) dat u mij dan in de materniteit proficiat mag wensen voor mijn dubbel papa-zijn. Een mooier cadeau kan ik mij niet dromen. (PS voor A en W: zo goedkoop komen jullie er niet elk jaar vanaf!)

Tags: ,

Geen opmerkingen: