21 juli 2006

Vuurwerk

Het groot vuurwerk aan de Watersportbaan gisterenavond was prachtig. Geweldige muziek ook (veel beter dan vorig jaar). Had ik al gezegd dat het erg schoon vuurwerk was? En af en toe had je het gevoel er middenin te zitten. En u mag dat laatste letterlijk nemen. Precies zes minuten was het bezig (zag ik op de grote klok op het GUSB) toen een vuurpijl op enkele meters boven ons hoofd uit elkaar spatte. En we hebben het dan niet over een paar gensters of zo. Neen, tientallen brandende brokstukken van een centimeter of tien. Ons gezelschap bracht het er zonder brandwonden of verschoeide kleren van af. En voor zover ik kon zien ook iedereen in onze buurt. Een tiental mensen die wat verder stonden hadden niet zo veel geluk. U lees er hier en hier meer over.

Blijkbaar was er minder volk dan vorig jaar. Zo'n 16.000 bezoekers. Nog altijd genoeg voor geweldige files na afloop, waar wij fietsers natuurlijk geen last van hadden. Achteraf bekeken hadden ze groot gelijk natuurlijk, maar ook vorig jaar vroeg ik mij al af waarom zoveel mensen niet in de afgebakende publiekszone gaan staan. Ja, die boompjes staan een beetje in de weg (wij stonden er tussen en onder) maar voor de rest is het daar, normaal gezien, heel comfortabel kijken. En je kan er rustig een pintje halen. Maar veel belangrijker, je kan er ook van de muziek genieten. Dat konden die duizenden die in lange rijen langs de oevers van de Watersportbaan stonden (tot bijna aan de Topsporthal!) waarschijnlijk niet zeggen. En dan mis je toch de helft van het spektakel.

Technorati Tags: , , , ,

Geen opmerkingen: