11 juli 2006

Henny Huisman

Vlaanderen feest! En dus was ook de crèche vandaag gesloten. Geen nood, ook ik had een dagje vrij. A helaas niet en uit jaloezie, of in een poging om mij nog wat meer op de proef te stellen, vertrok ze deze morgen naar het werk met mijn fiets en álle huissleutels. Haar fiets met het kinderzitje bleef hier. Helaas, op slot en ook de reservesleutel bleek onvindbaar. De enige manier om buiten (en terug binnen) te geraken was dus via de garage. En we zouden het met de Bugaboo moeten stellen als vervoermiddel.

Maar niet getreurd, W had er duidelijk erg veel zin in. Samen ontbeten en dan wat op het tapijt gespeeld. Dan naar de speeltuin in het Wielewaalbosje. Ja, die gek die met een 13 maanden oude baby die hoge glijbaan beklom, dat was ik. Maar hij vind het zó geweldig, meneer. Dan nog langs de krantenwinkel gepasseerd om even voor elf W in zijn bedje te kunnen leggen voor zijn eerste dutje. En 't was nodig blijkbaar want om iets voor half twee ben ik hem dan maar stilletjes gaan wakker maken. En na het middageten stond er nog veel meer spelen op het programma. En toen W uitgekeken was op onze tuin nog een parkje in de buurt opgezocht. En nog was het niet genoeg want W kortte zelf zijn middagdutje na de fruitpap in tot amper een half uur.

Tussendoor ben ik er ook nog in geslaagd om, onder andere, te stofzuigen én te dweilen. En er moest ook nog een beetje gewerkt worden, want niet iedereen had verlof vandaag. En neen, er zijn geen ongelukken gebeurd. Al was het wel even schrikken toen W, terwijl ik boven vlug even een verse t-shirt voor hem was gaan halen, mij via de trap was gevolgd.

De professionele huismama's en -papa's die dit lezen zijn natuurlijk not impressed. "Pff", hoor ik ze al denken. "Dat doen wij alle dagen. Met een hele kroost!". Awel, chapeau. Echt waar. Respect! En neen, het was niet de eerste keer dat ik alleen voor W zorgde. Maar zeker wel de intensiefste. En de leukste. By far.

Technorati Tags: , , ,

Geen opmerkingen: