14 april 2006

Klussen

Klussen. Nog niet zo heel lang geleden was dit nog een fijn werkwoord (*). Dat is nu wel even anders. Dat we -al een hele tijd- aan het schilderen (onder andere) zijn, wist u al. Boven mag het dan wel bijna helemaal klaar zijn, met zaterdagen alleen gaan we onze zelfopgelegde deadline niet halen. Want een mens moet ook nog andere dingen doen in 't weekend. En zin hebben. Vooral dat laatste is een probleem. Neen, ik ben niet iemand die voor zijn plezier de Gamma binnenstapt. Maar intussen wil ik er zó graag vanaf zijn, dat ik wel een extra effort wil doen. Dus deze namiddag verfverlof genomen. En dat zal niet de laatste keer zijn. Want echt vlotten deed het niet. Intussen ben ik wel een expert in schuren. Met de hand. Met schuurpapier. 180, 120, 80, voor elk werkske heb ik een papierke. Ik denk dat ik het voorbije jaar al meer stof gevreten heb dan alle mijnwerkers van de Borinage samen. Het zal toch niet veel schelen.

(*) Voor wie niet mee is: hierheen.

Technorati Tags: , ,

1 opmerking:

Anoniem zei

Dimboo,

IK krijg ook vreselijk de kriebels van dat woord. Gezellig aan het nestje bouwen. In alle betekenissen.
Maar vooral werken. Ik schrok ook hoeveel medemensen het over 'klussen' hebben op zappy baby.
Gelukkig heb ik dat nog NOOIT gehoord bij mijn vriendinnen. 't Zal maar een kleine hollandse camping subcultuur zijn.
Werken en liefde op dezelfde plaats in Van Daele Bah. Humorloze procreatie. Dan toch liever lui :-)

Anderzijds hou ik wel van werkende mannen. Soms zou ik ook zo een handy man in huis willen: zo eentje die enkele ruwe planken kan omtoveren in een mooie kast. De geur van verse eik met een beetje zweet..mm. Maar blijkbaar ben ik nog nooit op zo eentje verliefd geworden. Ik kies voor een ander soort man. Eentje met humor, en die houdt van het andere werken. Dus leve de vakman!

Andrea