21 augustus 2008

Fernsehturm

Voor het helemaal oud nieuws is nog vlug even terugblikken op Pukkelpop 2008 ...

Nog een geluk dat ik door een last minute wijziging in de line-up zowel Simian Mobile Disco in de Dance Hall als Bloc Party op de Main Stage aan het werk kon zien (in omgekeerde volgorde en dat was maar goed ook). Anders had ik een superconcert moeten missen. Dat van Bloc Party (verslag van collega Yvk + foto's alhier) want Simian Mobile Disco (verslag + foto's) was voor mij dé ontgoocheling van het weekend.

Ik had er nochtans veel van verwacht want "Attack Decay Sustain Release" is echt wel een fijne plaat. Maar helaas was het de jongens van SMD er blijkbaar alleen maar om te doen om zoveel mogelijk lawaai te maken. Nog een geluk dat ze maar een uurtje mochten spelen of ik had blijvende gehoorschade opgelopen.

Ook na het concert van de Stereo MC's (foto's + verslag) verlieten we de Dance Hall met gemengde gevoelens. Zeker geen slecht concert, maar de publieke belangstelling liet nogal te wensen over. Voor deze headliner liep de Dance Hall niet eens halfvol. En wie wel kwam wou gewoon nog eens "Connected" horen, denk ik. Geen wonder, het meer dan behoorlijke nieuwe album "Double Bubble" ligt dan ook nog maar een paar weken in de winkel en veel aandacht krijgen de Stereo MC's tegenwoordig niet meer. In de kranten en op concurrerende websites dan ook geen spoor van een verslag van het optreden.

Santogold (verslag + foto's), tenslotte. Na de eerste luisterbeurt van het titelloze album wist ik het al: niet helemaal mijn kopje koffie. Maar het was best een coole show en Santi White heeft een geweldig stem. Maar toch was ik blij dat dit concert maar veertig minuten duurde. Al was het maar omdat de frontstage in de Dance Hall maar een meter breed is (het was mijn eerste concert van het weekend) en White zo vaak recht in mijn ogen keek dat ik er een beetje ongemakkelijk van werd.

En dan nog dit. Na het vallen van de duisternis deed de in mist en rook gehulde lichttoren tussen de Boiler Room en de Dance Hall mij steevast aan de Berliner Fernsehturm denken. Ik weet het, we moeten echt dringend eens naar Berlijn.

Tags: , , , ,

Geen opmerkingen: