18 augustus 2008

Proficiat

Proficiat aan Universal dat eindelijk het derde seizoen van Battlestar Galactica op dvd heeft uitgebracht, weliswaar met een serieus defect (op schijf 3 lopen beeld en geluid niet synchroon). De dvd-box moest normaal al begin januari in de rekken liggen maar de release werd om een onbekende reden uitgesteld tot 8 augustus (omdat seizoen 3 bij ons nog niet op tv te zien was, werd gefluisterd maar aangezien VT4 nog altijd niet verder dan het eerste seizoen is geraakt zal dat wel niet kloppen).

Proficiat aan Fnac Gent dat de box aan 44,90 euro verkoopt terwijl hij op www.fnac.be maar 39,99 kost. "Dat zal dan een actie op de website zijn, dan moet u hem daar maar bestellen", wist een van de bedienden —vriendelijk zoals altijd, ahem— van de DVD-afdeling mij te vertellen. Speciale actie op de website, ik denk het niet. Bedrieglijke reclame heet zoiets.

En tenslotte —en deze keer een gemeende— proficat aan de Free Record Shop waar de box te koop is aan 39,90 én je er meteen ook een nieuwe schijf 3 bij krijgt. Voor de rest vinden we de FRS nog altijd een vreselijke winkel, maar dit volledig terzijde.

Meteen weten we ook waarom de verkoop op Mediadis, waar we na het Fnac-debacle van plan waren de box te bestellen (beste prijs, snelle én gratis levering via Kiala), uitgesteld werd naar eind deze maand: ze zitten te wachten op nieuwe boxen van Universal.

En als u mij nu wil excuseren, ik ga een paar uur tv kijken.

PS: ja, ik weet ook wel dat ik die box al maanden geleden in het buitenland had kunnen bestellen en dat ik de afleveringen van het internet kan plukken. Maar ik wil deze topreeks in de best mogelijke omstandigheden bekijken en dat wil zeggen: met Nederlandse ondertiteling én surround sound.

1 opmerking:

kat_irl zei

Heb em in mini-kotje zonder ondertiteling gezien en wil u daarom best gezelschap komen houden!!! Seriously!