10 maart 2008

Cultuur

Doe uw partner eens een avondje cultuur cadeau. Dat was vorige week het thema, hier ten huize dimboo.

Toen ik maanden geleden hoorde dat Eels naar ons land kwam, bestelde ik meteen twee tickets. Want A is fan maar ook ik kan de muziek van Mark Oliver Everett (E voor de vrienden) best smaken.

Dinsdag was het dan eindelijk zo ver en reden we met onze tot het laatste zitje gevulde (één autorit heen en terug naar Brussel en de bijhorende CO2-uitstoot uitgespaard!) Partner naar het Koninklijk Circus in Brussel.

"Physics or music?", vroeg E ons toen hij het podium opkwam. Het werd gelukkig muziek want in het "voorprogramma" hadden we onze portie fysica, in de vorm van een (overigens bijzonder interessante) BBC-documentaire over zijn vader Hugh Everett III, namelijk al gehad. Een genie, dat was duidelijk, die met zijn theorie over parallelle universums zijn tijd ver vooruit was. Maar niet bepaald een vader om jaloers op te zijn.

Wat volgde was een bij momenten ontroerend mooi concert. Zonder verrassingen want daarvoor had W, de grootste Eels-kenner van de lage landen, ons tijdens de rit naar Brussel het verloop van de avond net iets te haarfijn uit de doeken gedaan. Het zou me dan ook niet verwonderen mocht hij zijn verslag al niet lang op voorhand hebben geschreven.

En morgen leest u hier wat ik van A cadeau kreeg.

Tags: , , , , , ,

Geen opmerkingen: