31 maart 2008

The Architect

Neen, ik ben geen fan van dEUS. "Suds & Soda" ontlokt bij mij dezelfde reactie als bij Bruno Vanden Broecke in dat reclamefilmpje van Studio Brussel. Ik heb die hele hype rond dEUS dan ook nooit begrepen.

Maar misschien komt daar binnenkort wel verandering in. Want de single "The Architect", voorloper van het nieuwe album "Vantage Point" dat op 21 april verschijnt, is echt wel een dijk van een nummer.

Meteen gekocht op iTunes (die de single exclusief verkoopt) en met mij nog vele anderen want de single kwam vorige week op 3 binnen in de Ultratop-hitlijst. Het levert dEUS na twintig jaar een eerste échte hit op. Tegelijk zegt het veel over het succes van iTunes in ons land.

"The Architect" had trouwens niet misstaan op de -zo ook al geweldige- soundtrack van Any Way The Wind Blows, het (ja, ik val in herhaling) geweldige regiedebuut van Tom Barman.

Op "Vantage Point" hopelijk meer van dat.

Tags: , ,

Geen opmerkingen: