03 juli 2007

Twaalf

Enkele random notes over mijn twaalfde Rock Werchter.

Block Rockin' Beats en schele hoofdpijn, dat gaat niet goed samen. Ik heb het bij The Chemical Brothers dus maar een half uur uitgehouden. Maar dat was genoeg om mij helemaal warm te maken voor het nieuwe album "We Are the Night". En wat ziet ons lodderig oog vandaag op iTunes? Juist.

De jongens van The Killers hebben zich niet echt populair gemaakt in het mediadorp. De frontstage werd afgesloten, zelfs de fotografen kwamen er niet in. The Killers hadden hun eigen fotograaf mee en de foto's zouden ons na het optreden op een ftp-server ter beschikking worden gesteld. Geen enkele krant of website was echter van plan om die foto's te gebruiken. Dat die ftp-server niet bleek te werken was dan ook geen enkel probleem.

Maar terug naar de muziek. De meningen over het concert liepen nogal uiteen (Humo: "Baal gebakken, ingevroren en opnieuw opgewarmde putlucht ... met duizenden stond u loos te gaan op deze van zelfgenoegzaamheid, pathetiek en downright walgelijkheid bol staande emo-onzin uit Las Vegas", De Standaard: "Als The Killers volgende keer terugkomen, zal het als headliner zijn. Zoveel is na hun overdonderende set wel duidelijk"). Ach, ik vond "Somebody Told Me" en "Mr. Brigthside" best te pruimen en verder reikten onze verwachtingen ook niet. Ook na dit concert ben ik niet van plan om hun tweede plaat aan te schaffen.

Jaja. Keane maakt muziek voor tienermeisjes en mietjes. Ik heb maar de helft (de laatste) van hun set gezien en net zoals op Pukkelpop vorig jaar daar erg van genoten. Ik kan het ook niet helpen.

Maxi Jazz klonk en zag er uit alsof hij vier dagen op de wei van Werchter had doorgebracht. Niet echt fris dus. "Hope & Glory", één van mijn favoriete nummers van "To All New Arrivals", de recente plaat van Faithless, ging helemaal de mist in (dat was niet de schuld van Maxi Jazz maar van de lead vocalist van dit nummer, een zekere One Eskimo -toch op plaat, ik vermoed op RW ook). Gelukkig klonk "Emergency" wel erg vet. De stank op de wei was intussen niet meer te harden maar voor de finale ("We Come 1", "Muhammad Ali" en "Salva Mea") keerde ik graag nog eens terug.

En tenslotte: jammer genoeg gemist wegens nog niet in Werchter: Air, Muse en vooral Bloc Party.

Tags: ,

Geen opmerkingen: