17 maart 2006

Vreemde ontdekkingen

En ik die dacht dat het allemaal maar een (mooi) verhaaltje was. Niet dus, want ze hebben hem teruggevonden. De ark van Noah. U weet wel. Dieren in nesten, de tsunami-versie. Alé, misschien. Op satellietfoto's van de berg van Ararat in het oosten van Turkije is een vreemde rotsformatie te zien die gelijkenissen vertoont met een houten schip. Enkele experts uit de scheepsbouw zien er toch de ribben en de kiel van een schip in. Soit. Vorige week moest ook al het geheim van het monster van Loch Ness er aan geloven. Het zou een badende circusolifant geweest zijn.

Kijk, van al die ontdekkingen wordt de Indiana Jones in mij wakker. Roll over, Beethoven. My turn. Ik heb iets vies ontdekt. En ik moest er niet eens het huis voor uit. Gewoon tijdens een spelletje "Kolonisten van Catan". Kijk maar. Geen twijfel mogelijk, me dunkt. Die blokjes (voor wie het spel niet kent: foei, en het zijn steden) passen zo als gegoten in elkaar. En twee, het spel komt van den Duits. En ten derde, de naam alleen al "kolonisten", daar hoef ik toch geen tekeningetje bij te maken. Een ontdekking, ik zeg het u. Brrr.

Technorati Tags: , , , , , , ,

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ongelooflijk. Waar blijf je je inspiratie altijd halen? Goe bezig!!

Barton zei

Again, hilarisch.

Toch al aan de flikken gemeld?

Anoniem zei

Wir haben das nicht gewüsst!