23 april 2008

Grijze haren

S is ziek. Nog maar eens. Al sinds vorige week donderdag. Wat begon als een verkoudheid is nu opnieuw een flinke oorontsteking. Met afgelopen nacht 40 graden koorts. En natuurlijk slaapt hij nu nóg slechter dan anders.

Grijze haren krijg ik van die korte en om de haverklap onderbroken nachten. Echt. Twee stuks, wist A mij gisteren -misplaatst triomfantelijk- te vertellen. Niet dat ik daar mee inzit. Want ik heb gelukkig nog al mijn haar. Kaal worden is dan ook een van mijn regelmatig terugkerende nachtmerries. Dan sta ik voor de spiegel en kan ik ganse plukken haar uit mijn hoofd trekken. Vreselijk. Het zal mij hopelijk bespaard blijven (alhoewel, je weet maar nooit). Natuurlijk is mijn haardos niet meer die van pakweg 15 jaar geleden, maar we hebben nog wel wat overschot.

S slaapt vannacht op verplaatsing. Het zal deugd doen. Ook voor mijn haar.

Tags: , , , , , ,

Geen opmerkingen: