29 januari 2008

Schoolreis

W gaat nog maar enkele weken naar de kleuterschool maar mocht vandaag wel al meteen op zijn eerste schoolreis vertrekken. Naar Dierenpark Planckendael. Ook de mama's en de papa's mochten mee. A was van plan om mee te gaan maar die kon echt niet, dus nam ik met veel plezier haar plaats in. "Het is wel om mee te helpen, hé", zei de juffrouw, toen ik vorige week liet weten dat ik van de partij zou zijn, terwijl ze me heel streng aankeek. Ik was er deze ochtend dan ook niet helemaal gerust in. Maar concreet betekende dat ik, behalve W, nog twee andere kindjes onder mijn hoede kreeg.

Planckendael lag er deze ochtend uitgestorven bij. Toen onze bus de parking opreed viel er geen enkele auto te bespeuren en in het park konden we de andere bezoekers op één hand tellen. Het was dan ook een koud kunstje om onze kinderen -met fluovestje- in de gaten te houden.

Het moet zeker al meer dan vijf (misschien zelfs bijna tien) jaar geleden zijn dat ik nog eens in Planckendael ben geweest en het park is intussen grondig veranderd. De nieuwe ingang -met de onvermijdelijke giftshop- sprong meteen in het oog. Met ons groepje hebben we helaas maar een klein stukje van het park gezien. Tot grote ontgoocheling van W zaten de Indische leeuwen binnen want hun verblijf wordt momenteel opgeknapt.

"Ga je niet meer slapen?", was het eerste wat ik hoorde toen ik ter hoogte van Wetteren wakker werd. De helft van de bus lag toen nog te slapen maar W had blijkbaar geen oog dicht gedaan.

Tags: , ,

Geen opmerkingen: