06 december 2008

Gele sticker

Als u morgen naar de Fnac trekt -al dan niet om te profiteren van de tien procent korting tijdens de laatste ledendag van het jaar- pas dan op met producten waar een gele sticker op kleeft.

Vorige week kocht ik er een Apple Time Capsule (draadloze modem en router, harde schijf van 500 GB en Mega Mindy-achtige teletijdmachine gecombineerd in een sexy wit doosje waar je naar verluidt ook een ei kan op bakken, wie kan daar nu aan
weerstaan?). Ik vond dat al een beetje verdacht, die gele sticker. Maar er stonden maar drie dozen meer en er kleefde overal dezelfde sticker op.

Thuis stelde ik vast dat de verpakking duidelijk al geopend was (het stickertje dat de twee helften van de doos moest samenhouden was doorgesneden) en er bleken -eikes!- vettige vingerafdrukken op mijn Time Capsule te staan. En het werd nog erger toen ik van dicht naar de achterkant van de Capsule keek. Rond de USB-poort zaten overal krasjes. Deze Capsule was duidelijk al door iemand anders gebruikt!

Terug naar de Fnac dan maar. Er stond nog één Time Capsule in de rekken, ook met een gele sticker. De verkoper verwijderde de cellofaanverpakking en moest samen met mij vaststellen dat ook deze doos al was open gemaakt. Een gele sticker duidt een ex-toonzaalmodel aan, vertrouwde de verkoper mij toe, maar die mogen eigenlijk niet verkocht worden. De Capsule vertoonde wel bijna geen sporen van gebruik. Als ik wou mocht ik deze meenemen. Graag, maar dan wel met een korting van 100 euro. Neen? Bestel mij dan maar een nieuwe.

Eigenlijk had ik mijn geld moeten terugvragen (da's ook een manier om een stapel Fnac-bons wit te wassen, -euh- om te zetten in cash), maar ver was ik daar niet mee geraakt want ook in de Switchshop zitten ze momenteel zonder.

Tags: , , , , ,

Geen opmerkingen: