26 mei 2008

Behang

Door omstandigheden is de zolder (wat voorafging: deel 1 en 2) nog altijd niet helemaal afgewerkt.

Maar daar komt snel verandering in want vandaag is "de plakker" aan de slag gegaan. Enkele weken geleden heb ik in de traphal het oude pleisterwerk afgekapt en dus nog maar eens stof gevreten. Voor de allerlaatste keer, toch in dit huis. Meteen sneuvelden ook de laatste sporen van de oorspronkelijke bewoners van dit huis, namelijk twee lagen behang.

Op een briefje, dat ik lang geleden terugvond op de binnenzijde van de oude meterkast, stond netjes genoteerd wanneer het huis werd (her)behangen. Maar dat briefje belandde helaas, samen met de meterkast, op het containerpark. Eigenlijk weet ik ook niet precies hoe oud ons huis is, want in de koopakte vind ik daarover niks terug. Begin jaren '50, denk ik.

Binnenkort kunnen we van onze zolder dus terug een echte zolder maken. Zonde eigenlijk, want het is een prachtige ruimte voor een grote slaap- of speelkamer. Een extra stimulans om met een grove borstel door de rommel te gaan die intussen al een half jaar in de garage (en her en der in het huis) opgestapeld ligt.

Tags: , , ,

Geen opmerkingen: