01 augustus 2007

CHiPs

Neen, niet de redelijk onweerstaanbare Heinz Tomato Ketchup van Lays. De thirtysomethings weten natuurlijk meteen waarover ik het heb: de California Highway Patrol. Want wat zagen wij vandaag op de releasekalender van Warner? CHiPs seizoen 1, vanaf volgende week te koop op DVD!

Ah, nostalgie. Foute discomuziek, flinterdunne en onrealistische plots, we zagen het als jongeling graag door de vingers. We wisten van niet beter en vergaapten ons aan de glimmende motoren en spectaculaire (toch voor die tijd) achtervolgingen op de highways. Maar ik betwijfel of dat anno 2007 ook nog het geval zal zijn.

Het eerste seizoen dateert van 1977 en heb ik waarschijnlijk niet gezien (ik was toen 6). Maar de laatste seizoenen die begin jaren '80 werden uitgezonden zeker wel. Ik herinner mij de catechese alleen maar omdat CHiPs toen op de buis was. Wat een groot onrecht werd mij aangedaan, want een videorecorder hadden we niet.

Er wordt van CHiPs trouwens ook een film gemaakt. Erik Estrada is intussen te oud en te papperig geworden. Ponch zal in de film, die in 2009 in première gaat, gespeeld worden door de voor mij volstrekt onbekende Wilmer Valderrama.

Tags: , ,

Geen opmerkingen: