29 juni 2009

Tax-on-web

We zijn er weer eens vanaf. Onze belastingbrief is ingevuld. Ik had nochtans ruim op tijd zo'n token aangevraagd. Maar Tax-on-web gaf vanavond niet thuis. Kaput, plat, geen doorkomen aan. Hoe lang houdt Reynders de post van minister van Financiën al bezet? En hoeveel honderden miljoenen zijn er al in de informatisering van Financiën geïnvesteerd? Negen jaar en meer dan 600 miljoen. Juist.

Hang nu niet de onnozelaar uit door te antwoorden dat ik maanden de tijd heb gehad om mijn aangifte in te vullen. Kan best zijn, maar een deadline is een deadline. De fiscus neemt toch ook elk jaar meer dan ruim de tijd om mijn zuurverdiende centen terug te storten? Ik hoop dat de pandoering die Reynders en zijn MR tijdens de voorbije verkiezingen kregen, aangekomen is.

De nieuwe belastingbrief wordt wel eens vergeleken met een Lotto-formulier. En gezien het bedrag dat we dit jaar terug moeten krijgen, is het dat ook. Daarover hoor je ons uiteraard niet klagen.

In tegenstelling tot wat het retouradres liet uitschijnen, kunnen we onze brief morgenavond gewoon gaan bussen in de Zuiderpoort. We zullen daar ongetwijfeld weer niet alleen zijn. Want een deadline is een deadline.

Tags: , ,

Geen opmerkingen: