15 juni 2009

Central Park

"Today is the first day of the rest of my life". Behalve -een voor mij onbekend- liedje van John Denver is dat ook een quote uit talrijke films. Het schoot plots door mijn hoofd toen ik zaterdag voor het eerst achter het stuur van mijn zitmaaier kroop. Een zitmaaier! En hij is van mij!

Een Central Park. Ok, het is een oude. En ja, om hem te starten heb je een hamer nodig (een paar tikken op de starter volstaan). Maar voor de rest doet hij het nog uitstekend. Naar het schijnt is hij erg zuinig. Vijf versnellingen. Koplampen. Ferrari-rood. Wat wil een mens nog meer?

En trouwens, een gegeven paard kijkt men niet in de bek. Neen, geen vaderdagcadeau. Want het was mijn schoonbroer die hem van het groot vuil (go figure!) redde. En over paarden gesproken. Sinds deze week graast er een boerenpaard op onze wei. Van onze -euh- boerman. 1800 vierkante meter gras minder om af te rijden. Ik zou daar blij om moeten zijn.

PS: Ik moet dringend The Straight Story eens huren.

Tags: ,

Geen opmerkingen: