14 juni 2010

Bart De Wever

Bijna vijf jaar geleden. 21 juli. Bart De Wever, die toen wél nog de revolutie predikte, had net een voorstel gelanceerd om de nationale feestdag af te schaffen.

Wij ontvluchtten even het Gentse Feesten-gedruis om de anderhalve maand oude W te voeden op het terras van Hotel Gravensteen. Een paar tafeltjes verder zat de voltallige familie De Wever met op de schoot van mevrouw De Wever een al even kersverse spruit.

Ik had nog geprobeerd om papa het zicht op de tafel De Wever te ontnemen, maar helaas. "Moet hij niet werken dan? Hij lijkt zich anders best te amuseren op een feestdag die hij wil afschaffen". Het begon met wat gegrom maar van dan af ging het alleen maar crescendo. Ja, zelfs het f-woord (neen, niet dat) is gevallen.

Pa kalmeerde maar nadat ik er mee dreigde op te stappen nog voor de koffie arriveerde. En godzijdank deed Bart De Wever alsof hij doof was.

Daar moest ik gisteren dus aan denken terwijl ik naar Verkiezingen 2010 aan het kijken was. Maar het is niet omdat ik liever geen scène maak dat ik hem voor een centimeter vertrouw.

Tags: ,

Geen opmerkingen: